Minulle tulee Kuluttaja-lehti. Lehti ylpeilee sillä, ettei siinä ole mainoksia, joten sillä ei ole motiivia kehua lehdessä mainostavia tuotteita. Kun lehti tulee minulle, on valtiomonopoli posti, joka suorittaa jakelun, tunkenut lehden sisälle nivaskan mainoksia. Tämä tapahtuu, vaikka postiluukussani lukee "Ei mainoksia". Ilmeisesti on niin, että ainoastaan ilmaisjakeluyritykset joutuvat noudattamaan postiluukun omistajan toiveita. Itella-mies saa tunkea laatikkooni niin paljon osoitteetonta mainospostia kuin hän jaksaa kantaa.
Vaikka mainokset löytyivätkin Kuluttaja-lehden sivujen välistä, niin epäilen, että Kuluttajalehti ei mainostajien maksamia markkoja saa. Ne pitää posti. Posti on jo veloittanut Kuluttajalehden toimituksesta, mutta pitää oikeutenaan myös myydä vähän mainoksia samalla.
En myöskään ymmärrä logiikkaa, jonka mukaan Ylen julkisen palvelun tehtävä menisi piloille, jos se rahoittaisi osan toiminnastaan mainosmyynnillä, mutta on aivan ookoo, että julkisen palvelun posti myy surutta mainoksia, joista itellaluukun omistajan on mahdoton kieltäytyä.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment